Jeugd Informatie

Informatie voor nieuwe jeugd leden en ouders

Leuk dat je interesse hebt in de tennissport.

Vind je het leuk om met je leeftijdgenoten sportief bezig te zijn het hele jaar door? Tennissen is dan een mooie sport om dat te doen. Bij LTC Meijel kan het hele jaar door buiten gespeeld en getraind worden omdat we all-weather banen hebben, behalve als er sneeuw op de banen ligt kan er niet getennist worden.

Het leuke van tennis is natuurlijk ook dat je bijna altijd terecht kunt om met een vriend of vriendin vrij te gaan tennissen, lekker een uurtje singelen of een leuke dubbel spelen.

De contributie voor het hele jaar €175,-. In een jaar worden er 32 training lessen verzorgd door onze eigen clubtrainer van Personal-Tennis. De jeugdtrainingen zijn bij ons op maandag tussen 15.00 en 19.00 uur en daar speel je met leeftijd of klasse-genootjes, een training duurt 1 uur. Tijdens de schoolvakanties zijn er geen trainingen. Naast de trainingen wordt elk jeugdlid vanaf het tweede jaar ingedeeld om competitiewedstrijden te spelen zowel in het voorjaar en het najaar. Per competitie (voor en na-jaar) zijn dit ongeveer 6-8 ontmoetingen met verenigingen uit de regio. De wedstrijden worden op zondag gespeeld. Bij het spelen van wedstrijden worden de ouders ingedeeld om te rijden en/of te helpen wij de thuiswedstrijden(kantine) en als nodig is te helpen met de puntentelling (alleen bij beginnende tennissers).

Verder organiseren we door het jaar heen verschillende toernooitjes, competities en leuke activiteiten.

Denk je eraan om lid te worden? Het is altijd mogelijk om een drie proeflessen te volgen. Op deze manier kun je een goede indruk krijgen van de tennissport. Heb je interesse in proeflessen, stuur dan je naam en leeftijd door naar jeugdcommissie@ltcmeijel.nl o.v.v. proefles en dan nemen we contact me je op (wij zorgen voor een tennisracket).

Klik hier op je aan te melden als lid

De jeugdcommissie,

Roy van den Tilaart, Bas Peeten, Henri Hunnekens (06 256 53 256)

jeugdcommissie@ltcmeijel.nl